KFX Finland Oy /Lumitukku 2087498-7 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita Suomessa asuville yksityisille kuluttajille ja yrityksille. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: myynti@lumitukku.fi
Puhelin: 0400 992 924, arkisin klo 9-17
Postiosoite: Tuusulantie 124, 04310 Tuusula

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Tuotteiden ja toimitusten hinnat

Tuotteen hinta on verkkokaupassa tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta, joka sisältää arvonlisäveron 24%. Tuotteen hintaan lisätään toimituskulut asiakkaan valitseman toimitustavan perusteella (nouto Matkahuollon toimipisteestä tai kuljetus kotiovelle). Kunkin tilauksen toimitushinta näkyy verkkokaupan ostoskorissa. Tuotteen voi myös ostaa verkkokaupassa ja noutaa ilman toimituskuluja Lumitukun varastolta, osoitteesta Tuusulantie 124, 04310 Tuusula. Tästä on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelun kanssa 0400 992 924 tai myynti@lumitukku.fi.

KFX Finland Oy/Lumitukku myy ammattikäyttöön tarkoitettuja tuotteita myös kuluttajille, mutta tuotteet toimitetaan samoilla yrityskauppaehdoilla. Tuotteiden asentaminen, käyttöönotto ja käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista. Kaikki ammattikäyttöön tarkoitetut tuotteet on merkitty tuotesivuilla maininnalla: ”Vain ammattikäyttöön”.

Keinolumituotteille ilmoitetut peittoalueet ovat kokemukseen perustuvia likiarvoja, peittoalue vaihtelee alusmateriaalin ja alustan muotojen mukaan. Ennen kuin levität keinolumituotteita, tulee sinun tietää, miten saat ne kerättyä pois. Tämä on erityisen tärkeää ulkona työskenneltäessä.

KFX Finland Oy/Lumitukku pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, kun kyseessä on selvä hintavirhe. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

KFX Finland Oy/Lumitukun vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan perumiseen, ja kauppahinnan mahdolliseen palauttamiseen.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla tai maksukorteilla (credit/debit). Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi, mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Lumisadelaitteiden toimitusaika on 2-9 viikkoa tilauksesta. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuotteiden kuljetuksessa on ongelmia, tuote on virheellinen tai vioittunut, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa myynti@lumitukku.fi tai puh. 0400 992 924. Kuljetuksessa vioittuneista tuotepaketeista tulee viipymättä ilmoittaa Matkahuollon asiakaspalveluun. Lumitukku ei vastaa Matkahuollon aiheuttamista tuotevaurioista tai hukkaamista tuotteista.

Mikäli pakettia ei noudeta, tai paketti palautuu Lumitukusta riippumattomista syistä, tästä aiheutuneet kulut veloitetaan asiakkaalta. Mahdollisen uudelleen lähettämisen kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Myös asiakkaan puolelta virheellisen tiedon antamisesta aiheutuvat kulut veloitetaan asiakkaalta (esim. väärä osoite/puh.nro/osoitteenmuutos, jota ei ole ilmoitettu).

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten. Asiakaspalautus on maksuton, mikäli kyseessä on viallinen tuote. Muussa tapauksessa asiakas maksaa palautuksesta aiheutuneet logistiikkakulut, jotka vaihtelevat tuotteen koon ja painon mukaan.

Erityisesti ostajan toivomuksesta valmistetuilla tai tavarantoimittajalta tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Palautukset ja huoltotoimitukset toimitetaan aina Matkahuollon asiakaspalautuksella. Ennen palautusta ota yhteys palautusohjeita varten myynti@lumitukku.fi.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Matkahuollon asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Särkyvien tuotteiden (esimerkiksi lumisadekoneet ja jääpuikot) ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. KFX Finland Oy/Lumitukku suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jolla tuote on asiakkaalle lähetetty.

Verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Voit tarvittaessa soittaa asiakaspalveluumme kaikissa palautusta koskevissa kysymyksissä puh. 0400 992 924. Vahvistettu tilaus on mahdollista peruuttaa, ennen kuin verkkokauppa on jättänyt tilauksen kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Mikäli peruutus tehdään tämän jälkeen, on asiakas velvoitettu maksamaan palautuksesta aiheutuneet logistiikkakulut, jotka vaihtelevat tuotteen koon ja painon mukaan.

Huomioithan, että palautusoikeutta ei ole tuotteilla, jotka ovat erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, muokattu tai tilattu tavarantoimittajalta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Käsittelemme vain kirjallisina saapuneita reklamaatioita. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Takuu ja huolto

KFX Finland Oy/Lumitukku pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Suomessa suoritettava huoltoprosessi pyritään hoitamaan 10-15 arkipäivän kuluessa. Osa KFX Finland Oy:ssä myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-30 arkipäivää.

KFX Finland Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy KFX Finland Oy:llä myös kaupan perumisen yhteydessä.

KFX Finland Oy pidättää oikeuden periä aiheettoman takuuhuollon kulut asiakkaalta. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, KFX Finland Oy:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Laitekoteloiden fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja kuluttajasuojan mukaisen virhevastuun, ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

Yritysasiakkaita koskevat erilliset sopimusehdot

KFX Finland Oy/Lumitukku ja sen yritysasiakkaiden välisissä kauppasopimuksissa sovelletaan Suomen kauppalakia siltä osin kuin muuta ei ole näissä sopimusehdoissa mainittu tai erillisellä kirjallisella sopimuksella sovita.

Tuotteet ja palvelut myydään sellaisena kuin ne ovat. Asiakas on velvollinen tutustumaan käyttöohjeisiin ennen käyttöönottoa.

Yritysasiakkaiden tilaamilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta lukuun ottamatta viallisia tuotteita.

KFX Finland Oy ei ole vastuussa välillisistä tai välittömistä kustannuksista, joita saattaa aiheutua tuotteen vioittuessa. KFX Finland Oy:n vastuu rajoittuu korkeintaan tuotteen myyntihinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Päivitetty 9.3.2022